Bateriile auto noi pot costa cel puțin 300 de lei, iar cele mai bune baterii auto costă adesea chiar mai mult. Multe mașini vor avea nevoie de înlocuirea bateriei la un moment dat. Învățând despre întreținerea bateriei, înlocuirea bateriei și tipurile de baterii auto, puteți economisi timp, stres și bani. Mai adăugați la acestea și un RCA ieftin online pentru a scăpa de griji de tot.
De la cea mai accesibilă subcompactă de pe piață până la cele mai avansate vehicule electrice, toate mașinile au un lucru în comun: o baterie auto de 12 volți.
Înainte de a cumpăra o baterie auto oarecare, trebuie să știți exact ce dimensiune de acumulator auto se potrivește la vehiculul dumneavoastră. Acest lucru înseamnă mai mult decât dimensiunile exterioare – bateriile auto primesc tot felul de clasificări pentru puterea de ieșire, iar motoarele și vehiculele mai mari vor avea nevoie de acumulatori auto mai mari.
Fie că aveți nevoie de o baterie auto care să funcționeze în condiții de vreme rece sau la temperaturi extreme, aici o să gasiți cele mai bune baterii auto pentru motoare diesel și benzină.
Top 7 cele mai bune baterii auto
Vehiculele de înaltă performanță, ultraechipate, sunt cele mai pretențioase în privința bateriilor auto. Acesta este contextul în care bateria auto Silver Dynamic excelează.
Ultrafiabilă, aceasta îndeplinește sau chiar depășeste toate cerințele OE, având o capacitate de rezervă extrem de mare și o performanță foarte bună de pornire la rece ceea ce o face să fie cea mai bună baterie auto pe care o puteți achiziționa pentru motoare diesel sau pe benzină.
Aceasta este o baterie SLi (starting, lighting, ignition), întotdeauna eficientă. Bateria auto Varta Silver Dynamic se găsește și în alte configurații de amperaj (Ah): 52, 54, 61, 63, 74, 77, 85, 100, 110.
Bateria Auto Caranda 75Ah 720A se evidențiază prin performanțe excelente, potrivită pentru autovehiculele cu motoare pe benzină până la 4000 cm3 și diesel până la 2500 cm3. Cu durată de viață de 4-5 ani și capacitate de pornire la rece impresionantă, aceasta este alegerea ideală pentru șoferi. Caracteristicile precum „ochiul magic” pentru indicarea nivelului de încărcare și tehnologia avansată Ca/Ca adaugă un plus de utilitate și siguranță. Rezistența la vibrații și reciclarea ecologică subliniază durabilitatea și responsabilitatea mediului. Cu o istorie de 30 de ani și peste 5 milioane de unități vândute în România, bateriile Caranda se impun ca o alegere de încredere, garantată de experiență și inovație.
Bateria auto Exide Start&Stop AGM 70Ah EK700 se remarcă prin tehnologie avansată, dezvoltată în colaborare cu mari producători auto europeni. Concepută pentru propulsia micro-hibridă, această baterie AGM oferă performanțe optime în cicluri extreme și acceptare rapidă la reîncărcare.
Cu o capacitate de 70Ah și un curent de pornire de 760A, este potrivită pentru autoturisme și autoutilitare. Tehnologia AGM asigură o durată de viață de trei ori mai lungă decât bateriile standard. Dimensiunile compacte (278mm x 175mm x 190mm) și fixarea B13 o fac versatilă pentru diverse vehicule.
Beneficiile includ siguranță maximă datorită designului ermetic și a supapelor VRLA pentru controlul presiunii. Este recomandată și pentru montarea în habitaclu în condiții de siguranță. Oferă, de asemenea, suport pentru frânarea regenerativă.
În concluzie, Exide Start&Stop AGM 70Ah EK700 se impune prin specificații tehnice de înaltă performanță, facând-o o alegere excelentă pentru vehiculele cu sisteme Stop/Start și frânare regenerativă.
VARTA Silver Dynamic oferă o putere la pornire fără egal, care va răspunde celor mai exigente cerințe de energie fără compromis. În următorii cațiva ani, aproximativ 90% din toate automobilele nou fabricate vor avea încorporată tehnologia Start-Stop, care reduce consumul de combustibil și emisiile prin oprirea motoarelor în regim de relanti. Varta AGM 70Ah poate fi considerată una dintre cele mai bune baterii auto start stop pentru motoare pe benzină.
Dar sprijinirea tehnologiei Start-Stop este doar una dintre sarcinile bateriei auto. Pe masură ce automobilele sunt echipate cu elemente din ce în ce mai mari consumatoare de energie – cum ar fi navigarea cu ajutorul sateliților, ecranul DVD și interfața telefoanelor, trebuie să existe o sursă de energie puternică și fiabilă. Și aceasta este o sarcină pe care bateriile auto SLI convenționale nu o pot îndeplini.
Bateria auto start-stop Varta Silver Dynamic se găsește și în alte configurații de amperaj: 60 Ah, 70 Ah, 80 Ah, 95 Ah, 105 Ah.
Bateriile ZAP Plus reprezintă o generație de baterii auto destinate autoturismelor si van-urilor (inclusiv pentru motoare diesel cu parametri tehnici pentru pornire). Ele sunt construite cu tehnologia calciu-calciu având o capacitate mare de pornire. De asemenea bateriile au protecție antiexplozie și folosesc un sistem centralizat de eliminare a gazelor tip kamina (eliminarea gazelor și a fumului acid se realizează cu ajutorul unui canal; o conductă direcționează gazele către exterior). În bateriile obișnuite gazele se scurg liber prin gurile de aerisire. Acest fenomen, daca nu este ținut sub control, duce la corodarea bateriei și, ulterior, a mașinii.
Acumulatorii auto ZAP Plus adoptă un design modern, oferă performanțe și puteri mărite, nu are nevoie de întreținere și are o gamă largă de aplicații, chiar și ford. Bateria Zap Plus 75Ah este cea mai bună baterie auto de buget pe care o puteți cumpăra.
Bateria auto Bosch este destinată autovehiculelor mai vechi cu puțin consumatori electrici suplimentari. Tehnologia capacului cu tehnologie labirint pentru o baterie deosebit de sigură care nu necesită mentenanță. Grila PowerFrame asigură putere fiabilă la pornirea la rece și oferă performanțe pe termen lung. Acumulatorii auto Bosch oferă un raport excelet pret/calitate.
Cea mai ieftină baterie auto din acest top, Rombat de tip Cyclon având 55 amperi. Acumulatorul auto are capace duplex cu indicator de stare și arestor de flacără. Arestorul permite evacuarea gazelor din baterie și protejează bateria împotriva pătrunderii flăcării în interiorul ei. De asemenea, bateria mai are capace cu dopuri “push in”, care asigură etanșare totală.
Cum am ales cele mai bune baterii auto
În ceea ce privește bateriile auto, au existat îmbunătățiri de-a lungul anilor, dar, în general, acestea au rămas relativ uniforme în ceea ce privește forma și funcția. Cu toate acestea, nu toate sunt create în mod egal, iar prețurile reflectă acest lucru. Sau, dacă ești ca mine și a trebuit să scoți din nou cablurile de alimentare pentru același proiect de mașină, atunci a venit momentul să înlocuiești acea baterie auto (și poate să rezolvi și alte probleme), motiv pentru care am asamblat opțiuni care să acopere o gamă largă de cazuri de utilizare.
În timp ce luam în considerare bateriile, am ținut cont de recenziile clienților, de fiabilitatea mărcii, de calitatea garanției și de specificațiile bateriei. Toți acești factori au jucat în motivul pentru care aceste cinci mărci au fost selectate. Cu siguranță vă puteți descurca cu orice baterie auto mai veche de la cel mai apropiat magazin de piese auto, dar orice au pe raft care se potrivește s-ar putea să nu fie cea mai bună baterie auto pentru utilizarea dumneavoastră.
Oricare ar fi calea pe care o urmați, cele mai bune baterii auto vă vor împiedica să rămâneți blocați în cel mai prost moment posibil.
Cele mai bune mărci de baterii auto de la noi
Varta
O mulțime de oameni preferă bateriile auto Varta în locul oricărui alt tip de baterii, nu în ultimul rând pentru motociclete și rulote, deoarece Varta produce produse fiabile și durabile. Varta este unul dintre cei mai importanți producători de baterii din industrie și există de mai multe decenii. Dacă doriți să cumpărați o baterie auto Varta, asigurați-vă că alegeți una care corespunde specificațiilor vehiculului dumneavoastră.
Majoritatea bateriilor Varta pentru automobile, cum ar fi gama VARTA Silver, au o garanție de trei ani, ceea ce reprezintă o indicație a duratei pe care se așteaptă să o aibă în timp ce funcționează la cele mai bune performanțe. Cu toate acestea, vă puteți asigura că acestea durează chiar mai mult decât atât dacă aveți grijă de ele și dacă practicați obiceiuri bune de condus.
Rombat
Rombat este un producător român de baterii auto. Firma produce cinci mărci de baterii, destinate automobilelor, autocamioanelor și locomotivelor.
Compania este lider pe piața românească de baterii auto încă din 1997, având o cotă de piață de peste 55%.
Portofoliul de produse include până la 10 tipuri de baterii auto: Tornada, Pilot, Cyclon, Calciu, Magma, Terra, Premier și Terra Professional, Tundra. Aceștia continuă să ofere cel mai bun raport preț-calitate prin bateriile auto de calitate și durabile pe care le comercializează de 42 de ani încoace.
Bosch
Bosch și-a construit un nume global în multe domenii diferite. Mulți oameni sunt, fără îndoială, familiarizați cu marca Bosch pentru scule electrice și aparate de uz casnic. Dar știați că produce și baterii pentru automobile? Da, și au o baterie auto pentru orice mașină pe care o aveți.
Bosch își produce bateriile în mai multe fabrici din întreaga lume. Compania produce baterii auto din 1922.
Bosch nu numai că are baterii auto de înaltă calitate care vă vor satisface nevoile, dar are și o gamă largă de alte baterii pentru diverse nevoi.
Acest lucru demonstrează că Bosch este un jucător serios atunci când vine vorba de baterii auto și o marcă excelentă pe care să vă cheltuiți banii câștigați.
Cum să alegi cea mai bună baterie auto în funcție de motorizare?
Există un motiv pentru care există mai multe clase de acumulatori auto. Dacă mașina dvs. are sistem de start-stop automat sau dacă știți că veți face multe drumuri scurte, atunci o baterie auto proiectată să reziste la acest tip de utilizare este esențială. Dacă conduceți o mașină economică compactă, pe vreme blândă, cu un sistem de încărcare în perfectă stare și conduceți suficient de mult timp pentru a vă asigura că bateria rămâne încărcată, atunci ceva cu mai puțină rezervă și cu o valoare mai mică a amperajului de pornire la rece este un pariu sigur.
Cea mai bună baterie auto pentru motoare diesel și pe benzină
Ai nevoie de o baterie specială pentru diesel? Răspunsul este nu. În mod normal, pornirea utilizează mai puțin de trei procente din capacitatea bateriei auto. Din acest motiv, bateriile auto sunt proiectate pentru a furniza curent maxim pentru o perioadă scurtă de timp. Din acest motiv, ele sunt denumite uneori „baterii SLI”, pentru pornire, iluminare și aprindere. Bateriile SLI nu sunt concepute pentru descărcări profunde, iar o descărcare completă poate reduce durata de viață a bateriei.
Pe lângă pornirea motorului, o baterie SLI furnizează energia suplimentară necesară atunci când cerințele electrice ale vehiculului depășesc alimentarea de la sistemul de încărcare. Este, de asemenea, un stabilizator, uniformizând vârfurile de tensiune potențial dăunătoare. În timp ce motorul este în funcțiune, cea mai mare parte a energiei este furnizată de alternator, care include un regulator de tensiune pentru a menține ieșirea între 13,5 și 14,5 V.
Bateriile SLI moderne sunt de tip plumb-acid, folosind șase celule conectate în serie pentru a furniza un sistem nominal de 12 volți (în majoritatea vehiculelor de pasageri și a camioanelor ușoare), sau douăsprezece celule pentru un sistem de 24 de volți în camioanele grele sau în echipamentele de terasament, de exemplu.
Cea mai bună baterie auto pentru motoare electrice și hibride
Vehiculele electrice sunt alimentate de o baterie de înaltă tensiune pentru vehicule electrice, dar, de obicei, au și o baterie auto, astfel încât să poată utiliza accesorii standard pentru autovehicule care sunt proiectate să funcționeze la 12 V. Acestea sunt adesea denumite baterii auxiliare.
Spre deosebire de vehiculele convenționale cu motor cu combustie internă, vehiculele electrice nu încarcă bateria auxiliară cu ajutorul unui alternator – în schimb, acestea utilizează un convertor de curent continuu la curent continuu pentru a reduce tensiunea înaltă la tensiunea de încărcare flotantă necesară (de obicei, aproximativ 14 V).
Mărimea și dimensiunea bateriei auto
Bateriile auto sunt grupate în funcție de dimensiunea fizică, tipul și amplasarea terminalelor și stilul de montare.
Ultimul lucru pe care îl doriți este să comandați o baterie auto și să vă dați seama că nu se potrivește fizic în vehiculul dumneavoastră și nu o puteți folosi. Verificați întotdeauna de două ori dacă se potrivește înainte de a comanda și analizați aceste trei specificații diferite pentru a vă asigura că se va potrivi în vehiculul dumneavoastră.
În primul rând, vedeți dacă folosește un sistem cu stâlp superior sau unul lateral. Aceste sisteme nu sunt interschimbabile, așa că nu vă gândiți că o puteți face să funcționeze dacă nu se aliniază. În al doilea rând, uitați-vă la dimensiunile fizice ale bateriei.
Bateriile au dimensiuni diferite, iar dacă luați dimensiunea greșită s-ar putea să nu puteți intra în compartimentul bateriei din vehiculul dumneavoastră. În cele din urmă, uitați-vă la dispozitivul de fixare. Există câteva stiluri diferite de prindere și, deși majoritatea funcționează cu diferite tipuri de baterii auto, nu toate sunt complet interschimbabile.
Designul și construcția bateriei auto
O baterie auto este un exemplu de baterie cu celule umede, cu șase celule. Fiecare celulă a unei baterii de acumulatori cu plumb este formată din plăci alternative realizate dintr-o grilă din aliaj de plumb umplută cu plumb spongios (plăci catodice) sau acoperite cu dioxid de plumb (anod). Fiecare celulă este umplută cu o soluție de acid sulfuric, care reprezintă electrolitul. Inițial, celulele aveau fiecare un capac de umplere, prin care se putea vedea nivelul electrolitului și care permitea adăugarea de apă în celulă. Capacul de umplere avea o mică gaură de aerisire care permitea hidrogenului gazos generat în timpul încărcării să iasă din celulă.
Celulele sunt conectate cu ajutorul unor curele scurte și grele de la plăcile pozitive ale unei celule la plăcile negative ale celulei adiacente. O pereche de terminale grele, placate cu plumb pentru a rezista la coroziune, sunt montate în partea superioară, uneori în partea laterală a bateriei. Primele baterii auto foloseau carcase din cauciuc dur și separatoare de plăci din lemn. Unitățile moderne folosesc carcase din plastic și foi țesute pentru a împiedica atingerea și scurtcircuitarea plăcilor unei celule.
În trecut, bateriile auto necesitau o inspecție și o întreținere regulată pentru a înlocui apa care se descompunea în timpul funcționării bateriei. Bateriile cu „întreținere redusă” (denumite uneori „întreținere zero”) utilizează un aliaj diferit pentru elementele plăcilor, reducând cantitatea de apă descompusă la încărcare.
Este posibil ca o baterie modernă să nu necesite apă suplimentară pe parcursul duratei sale de viață utilă; unele tipuri elimină capacele de umplere individuale pentru fiecare celulă. Un punct slab al acestor baterii este faptul că sunt foarte puțin tolerante la descărcările profunde, cum ar fi atunci când bateria mașinii este complet golită de energie lăsând luminile aprinse. Acest lucru îmbracă electrozii plăcii de plumb cu depuneri de sulfat de plumb și poate reduce durata de viață a bateriei cu o treime sau mai mult.
Bateriile VRLA, cunoscute și sub numele de placă absorbantă din sticlă (AGM), sunt mai tolerante la descărcări profunde, dar sunt mai scumpe. Bateriile VRLA nu permit adăugarea de apă în celulă. Celulele au fiecare o supapă automată de eliberare a presiunii, pentru a proteja carcasa de rupere în cazul unei supraîncărcări severe sau al unei defecțiuni interne. O baterie AGM nu-și poate vărsa electrolitul, ceea ce o face deosebit de utilă în vehicule precum motocicletele.
Bateriile sunt alcătuite de obicei din șase celule galvanice în circuite în serie. Fiecare celulă furnizează 2,1 volți pentru un total de 12,6 volți la încărcare completă. În timpul descărcării, la terminalul negativ (plumb) o reacție chimică eliberează electroni către circuitul extern, iar la terminalul pozitiv (oxid de plumb) o altă reacție chimică absoarbe electroni din circuitul extern. Acest lucru conduce electronii prin firul circuitului extern (un conductor electric) pentru a produce un curent electric. Pe măsură ce bateria se descarcă, acidul din electrolit reacționează cu materialele plăcilor, transformând suprafața acestora în sulfat de plumb. Când bateria este reîncărcată, reacția chimică este inversă: sulfatul de plumb se transformă în dioxid de plumb. După ce plăcile au fost readuse la starea inițială, procesul poate fi repetat.
Vehiculele grele pot avea două baterii în serie pentru un sistem de 24 V sau pot avea grupuri de baterii în serie-paralel care furnizează 24 V.
Pornirea la rece (CCA)
Dacă locuiți într-un climat temperat care are câteva zile răcoroase, dar care se menține peste zero grade Celsius și sub 40 de grade Celsius, atunci dumneavoastră și bateria mașinii dumneavoastră veți avea o viață ușoară. Cu toate acestea, dacă locuiți undeva, mai ales undeva care coboară mult sub zero grade Celsius, atunci bateria auto potrivită poate fi o parte extrem de importantă a mașinii dumneavoastră.
Pornirea la rece (CCA) este numărul de amperi care pot fi trași de la o baterie de 12 volți la -17 grade C timp de 30 de secunde, menținând în același timp o tensiune de cel puțin 7,2 volți (sau 1,2 volți pe celulă). Cu cât este mai mare numărul de amperi de pornire la rece, cu atât mai puternică este „puterea de pornire” a bateriei.
Fiecare mașină este proiectată ținând cont de CCA-urile bateriei din fabrică, motiv pentru care este o idee bună să vă potriviți cu CCA-ul bateriei actuale – mai degrabă decât să încercați să vă „îmbunătățiți” bateria cu una cu mai mulți CCA, deoarece acest lucru poate duce la scăderea duratei de viață a acumulatorului auto.
Capacitatea bateriei auto (Ah)
Capacitatea bateriei auto exprimată în Ah (amperi-oră) este o măsură specifică a capacității unei baterii care calculează cât timp bateria poate produce un amper de curent pe oră înainte de a pierde energie. De exemplu, o mașină cu o baterie cu o capacitate nominală de 50 Ah va furniza un curent de 1 amper timp de 50 de ore, 50 de amperi timp de o oră sau o combinație de amperi și ore care va fi egală cu 50 de amperi-ore.
Valorile nominale Ah ale bateriilor vehiculelor variază foarte mult și pot fi cuprinse între 50-500 Ah. Atunci când vă uitați la bateriile cu ciclu profund, valoarea nominală a amperajelor-oră va fi etichetată pe baterie sau pe ambalajul sau documentele de vânzare.
Dacă nu puteți găsi valoarea Ah a unei baterii auto, este posibil să aveți în vedere o baterie de pornire, care nu furnizează energie continuă în amperi-oră. Este esențial să știți de câți amperi-oră are nevoie vehiculul dumneavoastră pentru o performanță optimă.
Deoarece un număr mai mare de amperi-oră înseamnă o capacitate mai mare, vehiculele mai grele ar trebui să utilizeze baterii cu valori nominale mai mari de amperi-oră. Dacă nu sunteți sigur de ce putere de amperi-oră este necesară pentru utilizarea dumneavoastră, consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră.
Nu uitați să includeți orice modificări sau completări ale vehiculului care ar putea crește consumul de energie, cum ar fi trolii sau sisteme audio îmbunătățite. Pentru a face acest lucru, calculați durata de funcționare a accesoriilor dvs. împărțind valoarea nominală de amperi/oră a bateriei la consumul de amperi al fiecărui accesoriu.
Rata de descărcare (C)
Bateriile autoturismelor sunt supuse unei descărcări constante de curent. Un indice C este o măsură a timpului necesar pentru a încărca sau descărca complet o baterie. De exemplu, un indice C1 înseamnă că bateria își va descărca întreaga capacitate într-o oră, adică dacă lăsați luminile și accesoriile vehiculului pornite în timp ce acesta nu este în funcțiune.
Capacitatea de încărcare este definită ca Amperi sau Amperi-oră (Ah). Temperaturile au, de asemenea, un impact asupra rapidității cu care o baterie se poate încărca sau descărca. O baterie cu un indice C mai mare va furniza mai multă energie pentru o performanță mai mare a bateriei auto.
Capacitatea de rezervă (RC)
Capacitatea de rezervă se referă la capacitatea unei baterii auto de a menține alimentate accesoriile esențiale ale mașinii după ce alternatorul vehiculului cedează. Având în vedere că din ce în ce mai multe mașini folosesc computere și energie din baterie pentru sistemele esențiale, RC a devenit o caracteristică importantă a bateriei auto.
Ca și în cazul CCA, încercați să potriviți RC a noii baterii cu cea a bateriei originale. Dacă alegeți o baterie nouă cu un RC mai mic, aceasta ar putea să nu reușească să alimenteze corespunzător sistemele esențiale ale mașinii dumneavoastră.
Garanția acumulatorului auto
După ce ați găsit acumulatori auto care corespund specificațiilor celei pe care o înlocuiți, luați în considerare bateriile cu garanții mai lungi. Acestea sunt garanții că nu va trebui să plătiți pentru o înlocuire în perioada de garanție.
Majoritatea bateriilor auto au cel puțin un an de garanție, dar unele oferă garanții de până la trei sau patru ani.
Concluzie
Alegerea celei mai bune baterii auto este esențială pentru asigurarea unei funcționări optime a vehiculului. În acest sens, criterii precum capacitatea, curentul de pornire, tehnologia utilizată și durata de viață sunt decisive. Bateriile cu tehnologie AGM, precum Exide Start&Stop AGM 70Ah EK700, se remarcă prin performanțe superioare în condiții de uzură intensă și acceptare rapidă la reîncărcare.
O baterie care oferă durabilitate și siguranță maximă, precum și adaptabilitate la cerințele specifice ale vehiculului, reprezintă alegerea optimă. În plus, capacitatea de a susține sistemele moderne, cum ar fi cele Stop/Start și frânarea regenerativă, adaugă un plus de eficiență și economie de combustibil.
În concluzie, alegerea celei mai bune baterii auto implică evaluarea atentă a specificațiilor tehnice, calității construcției și compatibilității cu necesitățile vehiculului. O baterie cu performanțe ridicate și tehnologie avansată asigură nu doar funcționarea corectă a mașinii, ci și o investiție durabilă în siguranța și eficiența pe termen lung a vehiculului dumneavoastră.
Întrebări și răspunsuri
Capacitatea și randamentul bateriei auto se degradează în timp și, din păcate, nu există prea multe avertismente atunci când o baterie este pe cale să cedeze. Dacă observați porniri lente și lumini slabe sau intermitente, acesta este un bun indiciu. Un lucru de reținut este că și alternatorul ar putea fi de vină, așa că este esențial să le faceți pe amândouă să fie verificate de un profesionist.
Cât de mult veți cheltui va depinde în mare măsură de ceea ce aveți nevoie. Vehiculele cu echipamente de putere excesivă sau cele care funcționează în climate extreme au nevoie de baterii mai scumpe, de până la 1000 de lei sau mai mult. Autoturismele obișnuite se pot descurca cu baterii mai ieftine, care încep în jurul a 300 de lei.
Dacă sunteți blocat pe marginea drumului, cel mai bine este să cereți ajutor sau să folosiți un încărcător de baterie temporar, dacă aveți unul, pentru a ajunge într-un loc sigur. Dacă lucrați în garajul de acasă, este o soluție ușoară, dar asigurați-vă că respectați măsurile de siguranță și de eliminare a bateriei.
Pentru ca bateria autovehiculului dvs. să dureze cât mai mult posibil, nu este nevoie de prea mult efort. Cea mai importantă parte, însă, este menținerea sistemului de încărcare și a sistemului electric al vehiculului dumneavoastră în condiții de funcționare corespunzătoare. Păstrarea bateriei încărcate și evitarea descărcării profunde prea frecvente a acesteia ajută adesea la o durată de viață mai lungă. În afară de piesele principale, inspectați-o semiregular și curățați orice coroziune pe care o găsiți pe borne și acoperiți-le pentru a preveni repetarea acesteia. Coroziunea inhibă încărcarea și descărcarea bateriei și poate pune la grea încercare întregul sistem de încărcare.
Surse: https://www.autozone.com/diy/battery/car-batteries-explained
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_battery
https://carpart.com.au/blog/are-bosch-car-batteries-any-good